حل اختلافات تجاری

در روابط قراردادی و معاملات تجاری، ایجاد اختلاف همواره محتمل است، بدون شک هرچه میزان تعاملات تجاری میان دو کشور افزایش ‌یابد اختلافات تجاری نیز افزایش می یابد؛ در این شرایط نیاز به نهادی ایجاد می گردد تا به حل اختلافات تجاری پدید آمده بپردازد.

 افزایش حجم تجارت میان دو کشور ایران و چین در خلال سال های گذشته نیز باعث شده است تا اختلافات تجاری میان شرکت های دو طرف افزایش روز افرونی یابد. این درحالی است که رعایت برخی از نکات حقوقی و احتیاط در ایجاد ارتباط تجاری با شرکتهای چینی می‌تواند تا اندازه زیادی بروز اختلافات تجاری را کاهش داده و از صرف وقت و هزینه جلوگیری نماید. در زیر به برخی از نکات مهم و حیاتی در ایجاد ارتباط با شرکتهای چینی اشاره می‌گردد:

  1. قبل از ایجاد ارتباط تجاری باشرکتهای چینی از میزان اعتبار و سابقه فعالیت آنها مطمئن گردید. جهت این امر می توانید نام؛ مشخصات و گواهی تأسیس شرکت مربوطه را برای دفاتر ما در چین ارسال نمایید تا نسبت به اصالت فروشنده مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید.
  2. درصورت کسب اطمینان از اعتبار شرکت، حتماً با شرکتهای چینی در هر زمینه ای قرارداد تجاری منعقد نمایید. (در قراردادهای تجاری خود حتماً بند داوری را بگنجانید.)
  3. تا حد امکان از روش پرداخت T/T (واریز بخشی از مبلغ معامله قبل از دریافت کالا) پرهیز نموده وتلاش نمایید از طریق بانکی و با افتتاح ال سی معامله کنید. یا از شرکت های بازرگانی معتبر ایرانی ثبت شده در چین درخواست نمایید تا خرید کالا و پرداخت ها را برای کالای شما انجام داده .

در نهایت چنانچه اختلافات تجاری رخ دهد؛ می توانید علاوه بر مراجعه به مرکز داوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، به دفاتر شرکت ما (شرکت بازرگانی بین المللی پارسیان شانگها-پیتکو) در ایران و چین  نیز مراجعه نموده و بر اساس مدارک و اسناد ارائه شده مسیرهای قانونی مورد توصیه از سوی کارشناسان و مشاوران این مرکز را طی نمایید. قابل ذکر است شما همچنین  می توانید از تجارب و مشاوره های تخصصی وکلای این شرکت بهره مند گردید و در صورت صلاحدید قرارداد وکالت خود را به آنها بسپارید.

مدارک لازم جهت ارسال عبارتند از:

  • قرارداد تجاری یا پروفورما
  • مستندات لازم در خصوص پرداخت و انتقال وجه
  • مکاتبات صورت گرفته بین دوطرف در خصوص موضوع معامله
  • نام و مشخصات تماس شرکت چینی (ترجیحاً به زبان چینی)

شرکت بازرگانی بین المللی پارسیان (شانگهای)-پیتکو با تجربه بالا در زمینه تجارت بین ایران و چین و همچنین دارا بودن کارشناسان مجرب آماده ی ارائه هرگونه خدمات جهت پیشگیری از بروز اختلافات تجاری می باشد و در شرایط بروز این اختلافات آماده کمک و یاری شما تجار گرامی جهت حل اختلافات تجاری پیش آمده است. با ما تماس بگیرید.

این اختلافات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1.صادرکنندگان چینی تحویل را به تاخیر می اندازند، از تحویل خودداری می کنند و/یا ارتباط را رد می کنند؛ 2.صادرکنندگان چینی محصولات فاقد صلاحیت را تحویل می دهند؛ 3.واردکنندگان چینی پرداخت کالاها و/یا خدمات را به تاخیر می اندازند یا رد می کنند؛ 4.سایر اختلافات تجاری.

1.قبل از ایجاد ارتباط تجاری باشرکتهای چینی از میزان اعتبار و سابقه فعالیت آنها مطمئن گردید. جهت این امر می توانید نام؛ مشخصات و گواهی تأسیس شرکت مربوطه را برای دفاتر ما در چین ارسال نمایید تا نسبت به اصالت فروشنده مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید؛ 2.درصورت کسب اطمینان از اعتبار شرکت، حتماً با شرکتهای چینی در هر زمینه ای قرارداد تجاری منعقد نمایید. (در قراردادهای تجاری خود حتماً بند داوری را بگنجانید.)؛ 3.تا حد امکان از روش پرداخت T/T (واریز بخشی از مبلغ معامله قبل از دریافت کالا) پرهیز نموده وتلاش نمایید از طریق بانکی و با افتتاح ال سی معامله کنید. یا از شرکت های بازرگانی معتبر ایرانی ثبت شده در چین درخواست نمایید تا خرید کالا و پرداخت ها را برای کالای شما انجام داده .

شما می توانید به دفاتر شرکت ما در ایران و چین مراجعه نموده و بر اساس مدارک و اسناد ارائه شده مسیرهای قانونی مورد توصیه از سوی کارشناسان و مشاوران این مرکز را طی نمایید. قابل ذکر است شما همچنین  می توانید از تجارب و مشاوره های تخصصی وکلای این شرکت بهره مند گردید و در صورت صلاحدید قرارداد وکالت خود را به آنها بسپارید.

1.قرارداد تجاری یا پروفورما، 2.مستندات لازم در خصوص پرداخت و انتقال وجه؛ 3.مکاتبات صورت گرفته بین دوطرف در خصوص موضوع معامله؛ 4.نام و مشخصات تماس شرکت چینی (ترجیحاً به زبان چینی).

تا چه حد این مطلب برای شما مفید بود؟
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *