سورسینگ کالا و منبع یابی در چین

 

اولین گام برای خرید کالا از چین ، سورسینگ کالا و منبع یابی در این کشور است. چین کشوری وسیع با جمعیتی هنگفت است و شاید ده‌ها یا صدها تولیدکننده برای یک کالای خاص در آن وجود داشته باشد. اما اینکه کدام یک قابل اعتماد هستند و کالایی با مشخصات مورد نظر شما را تولید یا تهیه می نمایند نیاز به تجربه و وسواس در کار سورس یابی در چین دارد.

منبع یابی در چین (Sourcing) چیست؟

منبع یابی در چین (سورسینگ) به معنای جستجوی منابع تولید و مراکز خرید به منظور شناسایی کالاها و یا عرضه کنندگان بین المللی چینی جهت دریافت خدمات برتر، کیفیت مناسب و هزینه کمتر است. سورسینگ کالا اولین و اساسی‌ترین گام در تجارت است و نیازمند شرح مشخصات کالا همراه با جزئیات به کارخانه‌ها و مراکز عرضه می‌باشد.

خرید، سورسینگ کالا و منبع یابی در چین امروزه در کل کشورهای جهان به صورت گسترده رواج پیدا کرده و با توجه به وسعت پهناور، پراکندگی کارخانجات در چین، تنوع قیمتی و کیفیتی امری بسیار پیچیده و دشوار می باشد.

اگر تصمیم به خرید کالا یا ماشین آلات از چین را دارید متداول ترین روش ها جهت جستجو برای یافتن تولیدکننده مناسب به شرح ذیل است:

 

1- شرکت در نمایشگاههایی مانند نمایشگاه کانتون (Canton Fair )

نمایشگاه کانتون یا نمایشگاه واردات و صادرات چین، یک نمایشگاه تجاری است که هر ساله در فصول بهار و پاییز -از بهار سال ۱۹۵۷- در کانتونِ گوانگدونگِ چین برگزار می‌شود. این نمایشگاه قدیمی ترین، بزرگترین و پر نماینده ترین نمایشگاه تجاری در چین است. نمایشگاه کانتون هر ساله در دو نوبت فصل بهار و پاییز در شهر گوانجو چین برگزار میگردد. این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاه های دیگر شناخته شده تر است.

نمایشگاه کانتون سه فاز دارد:

فاز یکشامل محصولات و تجهیزات روشنایی، مصالح ساختمانی، وسایل نقلیه و قطعات یدکی، لوازم الکترونیکی و برقی خانگی، سخت افزار و ابزار، انرژی و منابع، محصولات شیمیایی، ماشین آلات.

فاز دومشامل محصولات ظروف و ظروف آشپزخانه، سرامیک های عمومی، اقلام خانگی، محصولات مراقبت شخصی، لوازم آرایش، محصولات و مواد غذایی حیوانات خانگی، ساعت، ساعت و ابزار نوری، اسباب بازی، هدایا و امتیازات، محصولات جشنواره، سرامیک های هنری، ظروف هنری شیشه ای، هنر بافندگی، دکوراسیون منزل، محصولات باغبانی، تزئینات سنگی/آهنی و تجهیزات اسپا در فضای باز، مبلمان.

فاز سومشامل محصولات لباس‌های مردانه و زنانه، لباس‌های بچه‌گانه، لباس‌های زیر، لباس‌های ورزشی و غیررسمی، خز، چرم، دمپایی و محصولات مرتبط، لوازم جانبی مد و یراق آلات، منسوجات خانگی، مواد اولیه نساجی و پارچه، فرش و ملیله، کفش، لوازم اداری و لوازم اداری کیف، محصولات ورزشی، مسافرتی و تفریحی، داروها، محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی، تجهیزات تشخیصی و درمانی، غذا و نوشیدنی.

 

۲- شرکت در نمایشگاه های تخصصی کالای مربوطه که در شهرهای مختلف برگزار می گردد:

۴- ثبت نام و عضویت در وب سایتهای  معرفی تولید کننده و تهیه کننده: 

گلابل سورس

علی بابا

میدین چاینا

۵- استفاده از شرکت های سورس یابی در چین: 

شرکت بازرگانی بین المللی  پارسیان شانگهای. این شرکت (پیتکو) با توجه به یک دهه حضور مستمر در چین و شناخت کافی از بازارهای عمده فروشی و تولیدکنندگان مختلف آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه سورس یابی در چین و معرفی و ارزیابی (اعتبار سنجی) تولید کنندگان و فروشندگان می باشد.
ما برای هر کالای درخواستی حداقل سه تولید کننده یا عمده فروش معتبردر این کشور به شما معرفی می نماییم و پس از تأیید قیمت و کیفیت کالا از طرف شما آماده انجام امور عقد قرارداد داخلی و خرید کالا خواهیم بود. کافیست با ما تماس بگیرید.

منبع یابی در چین (سورسینگ) به معنای جستجوی منابع تولید و مراکز خرید به منظور شناسایی کالاها و یا عرضه کنندگان بین المللی چینی جهت دریافت خدمات برتر، کیفیت مناسب و هزینه کمتر است. سورسینگ کالا اولین و اساسی‌ترین گام در تجارت است و نیازمند شرح مشخصات کالا همراه با جزئیات به کارخانه‌ها و مراکز عرضه می‌باشد.

چین کشوری وسیع با جمعیتی هنگفت است و شاید ده‌ها یا صدها تولیدکننده برای یک کالای خاص در آن وجود داشته باشد. اما اینکه کدام یک قابل اعتماد هستند و کالایی با مشخصات مورد نظر شما را تولید یا تهیه می نمایند نیاز به تجربه و وسواس در کار سورس یابی در چین دارد.

1-شرکت در نمایشگاههایی مانند نمایشگاه کانتون (Canton Fair )، ۲- شرکت در نمایشگاه های تخصصی کالای مربوطه که در شهرهای مختلف برگزار می گردد، ۳- سرچ در اینترنت، ۴- ثبت نام و عضویت در وب سایتهای  معرفی تولید کننده و تهیه کننده، ۵- استفاده از شرکت های سورس یابی در چین.

نمایشگاه های تخصصی بسیتری در چین وجود دارند که در شهرهای مختلف برگزار می گردد و به عنوان نمونه می توان به 1. نمایشگاه جدید بین المللی شانگهای (SNIEC)، 2. نمایشگاه NECC شانگهای، 3. نمایشگاه پکن، 4. نمایشگاه شنزن، 5. نمایشگاه سنگ شایمن اشاره کرد.

از این وب سایتها می توان به 1. گلابل سورس، 2. علی بابا، 3. میدین چاینا اشاره کرد.

شرکت بازرگانی بین المللی  پارسیان شانگهای. این شرکت (پیتکو) با توجه به یک دهه حضور مستمر در چین و شناخت کافی از بازارهای عمده فروشی و تولیدکنندگان مختلف آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه سورس یابی در چین و معرفی و ارزیابی (اعتبار سنجی) تولید کنندگان و فروشندگان می باشد. ما برای هر کالای درخواستی حداقل سه تولید کننده یا عمده فروش معتبردر این کشور به شما معرفی می نماییم و پس از تأیید قیمت و کیفیت کالا از طرف شما آماده انجام امور عقد قرارداد داخلی و خرید کالا خواهیم بود. کافیست با ما تماس بگیرید.

تا چه حد این مطلب برای شما مفید بود؟
5/5

2 دیدگاه در “سورسینگ کالا و منبع یابی در چین

  1. علیرضا گفت:

    خیلی عالی
    ممنون

    1. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *