عقد قراردادهای تجاری در چین

 

اگر قصد واردات کالا به ویژه خرید کالا از چین را دارید، حتماً پس از مذاکرات شفاهی و قبول شرایط توسط طرفین معامله، درخواست عقد قرارداد تجاری با فروشنده خود را بنمایید. عقد قرارداد یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل است که هر بازرگانی باید برای اطمینان از حسن انجام وظیفه ی طرفین معامله انجام دهد.

نگارش هر گونه قرارداد تجاری نیاز به داشتن اطلاعات کافی حقوقی و بین المللی دارد. جهت این امر می توان از وکلای بین المللی در حوزه تجارت بین الملل استفاده نمود. به دلیل هزینه های گزافی که برخی از وکلا برای نگارش عقود قرارداد درخواست می نمایند؛ تجار حاضر به ارائه تنظیم قرارداد توسط آنها نمی باشند. اما باید به این نکته توجه کرد که وجود یک قرارداد کامل و جامع به شما این اطمینان را می دهد تا در صورت بروز هر گونه اختلاف با طرف فروشنده چینی  و در صورت عدم موفقیت در حل اختلافات از طریق مذاکره، اختلاف خود را به دادگاههای بین المللی یا دادگاههای کشور مبدأ -جایی که کالا ساخته شده است- ارسال نمایید و از حقوق خود دفاع کنید.

متأسفانه با توجه به محدودیت های موجود تجاری و بانکی  در ایران و عدم شناخت بازرگانان از نظام حقوقی تجارت در چین برخی  از فروشندگان چینی اقدام به کلاه برداری های عظیمی شامل دریافت وجه و عدم ارسال کالا یا ارسال کالا با وزن دستکاری شده و… می نمایند که باعث بوجود آوردن خسارات جدی به سرمایه ی تجار ایرانی می گردد، لذا توصیه می گردد قبل از شروع به واردات کالا و انجام حوالجات ارزی اقدام به عقد قرارداد تجاری مناسب با فروشندگان چینی نمایید تا خسارات احتمالی را به حداقل برسانید.

بهترین، ارزان ترین و سریع ترین نوع قرارداد، قراردادهای داخلیست؛ زیرا نیازی به ارسال شکایت به دادگاههای بین المللی را ندارند. در این راستا شرکت بازرگانی پارسیان شانگهای با در اختیار داشتن دفتر ثبت شده در چین می تواند به عنوان  نماینده  خریدار ایرانی نسبت به عقد قرارداد رسمی با فروشندگان چینی اقدام نماید و در صورت بروز هر اختلافی یا عدم اجرای درست قرارداد توسط فروشنده چینی نسبت به طرح دعوی در دادگاه های چینی اقدام نماید.

شرکت پیتکو آماده ارائه خدمات جهت عقد قراردادهای تجاری شما تجار گرامی با طرف چینی می باشد؛ لطفاً با تماس بگیرید.

حتماً پس از مذاکرات شفاهی و قبول شرایط توسط طرفین معامله، درخواست عقد قرارداد تجاری با فروشنده خود را بنمایید. عقد قرارداد یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل است که هر بازرگانی باید برای اطمینان از حسن انجام وظیفه ی طرفین معامله انجام دهد تا در صورت بروز هر گونه اختلاف با طرف فروشنده چینی  و در صورت عدم موفقیت در حل اختلافات از طریق مذاکره، اختلاف خود را به دادگاههای بین المللی یا دادگاههای کشور مبدأ -جایی که کالا ساخته شده است- ارسال نمایید و از حقوق خود دفاع کنید. متأسفانه با توجه به محدودیت های موجود تجاری و بانکی  در ایران و عدم شناخت بازرگانان از نظام حقوقی تجارت در چین برخی  از فروشندگان چینی اقدام به کلاه برداری های عظیمی شامل دریافت وجه و عدم ارسال کالا یا ارسال کالا با وزن دستکاری شده و… می نمایند که باعث بوجود آوردن خسارات جدی به سرمایه ی تجار ایرانی می گردد، لذا توصیه می گردد قبل از شروع به واردات کالا و انجام حوالجات ارزی اقدام به عقد قرارداد تجاری مناسب با فروشندگان چینی نمایید تا خسارات احتمالی را به حداقل برسانید.

قراردادهای داخلیست؛ زیرا نیازی به ارسال شکایت به دادگاههای بین المللی را ندارند.

شرکت بازرگانی پارسیان شانگهای (پیتکو) با در اختیار داشتن دفتر ثبت شده در چین می تواند به عنوان  نماینده  خریدار ایرانی نسبت به عقد قرارداد رسمی با فروشندگان چینی اقدام نماید و در صورت بروز هر اختلافی یا عدم اجرای درست قرارداد توسط فروشنده چینی نسبت به طرح دعوی در دادگاه های چینی اقدام نماید.

تا چه حد این مطلب برای شما مفید بود؟
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *