واردات خطوط تولیدی و انتقال تکنولوژی از چین

 

کشور چین با تکیه بر استراتژی‌های پولی و مدیریتی خود، توانسته حجم قابل توجهی از بازار دنیا را به دست بگیرد و صادرات عظیمی -از جمله صادرات خطوط تولیدی و انتقال تکنولوژی- به سراسر کشورهای جهان داشته باشد. نیروی کار ارزان قیمت، دسترسی آسان  به مواد اولیه تولیدی (داخلی و خارجی) سهم بالای بازار مصرفی داخلی  و حمایت های بانکی و دولتی مهمترین دلایل موفقیت چینی ها می باشد. 

کشور ایران یکی از کشورهایی است، که تا چندی پیش حجم زیادی از واردات کالا از چین را داشت. اما اخیراً با افزایش چشمگیر نرخ ارز و مشکلات ثبت سفارش، باعث گردیده تا  واردات از چین در مورد هر نوع کالا و محصولی توجیه اقتصادی زیادی نداشته باشد  و تنها در برخی موارد می‌توان به آن تکیه کرد.
یکی از مواردی که در واردات از چین همچنان پابرجاست و نمی‌توان از آن صرفه نظر نمود، واردات خط تولید و ماشین آلات از چین یا به عبارت دیگر انتقال تکنولوژی است.

شما به عنوان بازرگان  شاید با سختی های واردات کالا از چین به ایران در این چند سال اخیر آشنا باشید  ما در اینجا به طور مختصر به برخی از این موارد اشاره می نماییم:

  1. برای خرید هر کالایی از چین، یافتن منبع فروش (سورس یابی) به عنوان گام اول مطرح می شود. چین کشوری وسیع است و شاید تولیدکنندگان بسیار زیادی برای یک کالای خاص در این کشور وجود داشته باشد. اما اینکه کدام یک قابل اعتماد هستند و جنس تقلبی به شما تحویل نخواهند داد یا کدام یک بهترین کیفیت تولید با مناسب‌ترین قیمت را دارند، از مواردی است که به تجربه در کار سورس یابی، نیاز دارد.
  2. مشکلات ثبت سفارش در ایران و فرایند اداری
  3. مشکلات تخصیص ارز و حوالجات از طریق سیستم صرافی
  4. عدم قبول سفارش توسط برخی شرکت های درجه یک و دو چینی برای صادرات مستقیم کالا به ایران
  5. هزینه های گزاف کرایه حمل دریایی، هوایی و ریلی
  6. و مشکلات ترخیص کالا در گمرکات ایران و تعرفه های سنگین
  7. و غیره

با توجه به موارد بالا در سالهای اخیر و  حمایت های دولت ایران در زمینه تولید داخلی بسیاری از بازرگانان اقدام به خرید ماشین آلات از چین نموده اند و کالاهای وارداتی خود را در داخل ایران تولید نموده و به فروش می رسانند .

جهت واردات ماشین آلات ؛ خطوط تولیدی و انتقال تکولوژی نیاز به شناخت کامل از ماشین آلات مختلف مورد نیاز که در کارخانه های مختلف چینی تولید می گردد و همچنین آشنایی به امور نصب و راه اندازی (انتقال دانش تکنولوژی) دارد.

از این رو تیم متخصصان فنی و بازرگانی شرکت بازرگانی بین المللی پارسیان شانگهای-پیتکو  آماده  ارائه مشاوره های لازم در زمینه نحوه خرید خطوط تولیدی چینی و ماشین آلات مرتبط به خریداران ایرانی با بهترین شرایط است. 

از جمله خطوط تولیدی که این شرکت (شرکت پیتکو) برای تولید کنندگان ایرانی خریداری و راه اندازی نموده است، خطوط تولیدی ریل ساچمه ای، لولای کابینت، خط تولید ساچمه و غیره بوده است در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر لطفاً با ما تماس بگیرید.

 

برخی از مشکلات تجار در خرید ماشین آلات  و خطوط تولیدی از چین

  1. سورسینگ ( عدم شناخت کافی از تولیدکننده واقعی ماشین آلات مورد نیاز در چین )
  2. عدم آشنایی برخی تجار ایرانی با فرایند تولید و الزامات
  3. فرایند زمانبر ثبت سفارش ماشین آلات و تخصیص ارز از بانک مرکزی
  4. فرایند بسیار دشوار دریافت وام از بانک های ایرانی جهت خرید ماشین آلات
  5. فرایند پیچیده در زمینه دریافت معافیت های گمرکی جهت واردات خطوط تولید
  6. عدم وجود تعهد رسمی طرف چینی جهت انجام خدمات پس از فروش ماشین آلات در ایران
  7. نیار به تهیه مواد اولیه و قالبهای مختلف تولیدی از نقاط مختلف چین
  8. کارشکنی برخی از نصابهای ارسالی چینی برای راه انداری و آموزش پرسنل ایرانی
  9. عدم تعهد برخی از فروشنده چینی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید
  10. ارسال ماشین آلات مستعمل به جای نو توسط برخی واسطه های چینی
  11. نیار به داشتن مترجم چینی به فارسی جهت  حل مشکلات پیش رو

اما تمام این مشکلات با بهره گیری از افراد آگاه و مسلط به این امور می‌تواند برای شما آسان شود.
برای انجام خرید و نصب و راه اندازی ماشین آلات و خطوط تولیدی می توانید از تجارب و تخصص ما در خرید، عقد قرارداد و ارسال بهره مند گردید. ما بهترین‌ها را به شما معرفی می نماییم.

شرکت بازرگانی بین المللی پارسیان (شانگهای ) با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در جمهوری خلق چین آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه معرفی ماشین آلات مرتبط با محصول شما و ارائه مشاوره های فنی و بازرگانی به شما تجار که قصد تولید در ایران را دارید، می باشد . جهت دریافت اطلاعات بیشتر با دفاتر ما در ایران و چین تماس حاصل فرمایید.

1.مقرون به صرفه بودن؛ 2.کیفیت بالا؛ 3.قابل اطمینان بودن تولیدکنندگان چینی؛ 4.دسترسی به پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش؛ 5.دریافت قطعات یدکی و خدمات تعمیر و نگهداری از خط تولید.

1.به دلیل نیروی کار ارزان قیمت، دسترسی آسان  به مواد اولیه تولیدی (داخلی و خارجی) سهم بالای بازار مصرفی داخلی  و حمایت های بانکی و دولتی، قیمت تمام شده برای محصولات تولیدی در کشور چین به نسبت سایر کشورها پایینترست؛ 2.شما می توانید به کیفیت بالایی برای تجارت خود دسترسی داشته باشید؛ 3.حاشیه سود شما افزایش می یابد؛ 4.کالاهای با کیفیت بالا در دسترستان قرار می گیرد؛ 5.امکان سفارشی سازی محصولات آسان است.

1.داشتن برنامه ریزی برای واردات خط تولید از چین؛ 2.توجه به کنترل کیفیت برای واردات خط تولید از چین؛ 3.مسائل مربوط به مالکیت فکری و معنوی: به این معنی که تولیدکنندگان چینی در زمینه ثبت اختراع، علائم تجاری و حق چاپ همکاری خوبی با خریدار داشته باشند. لازم به ذکر است تولیدکنندگان چینی به عدم رعایت مالکیت معنوی در دنیا معروفند.

1.شناسایی تولید کنندگان معتبر خط تولید مورد نظرتان؛ 2.بستن قرارداد تجاری با تولید کننده چینی که شامل موارد متعددی مانند: ارائه خدمات پس از فروش، کیفیت کالا، گارانتی ماشین آلات؛ مراحل شکایت، ارائه قطعات یدکی می باشد؛ 3.بازرسی تجهیزات پیش از تولید در چین که به عنوان ممیزی کارخانه نیز شناخته می شود؛ 4.پرداخت هزینه؛ ترخیص کالا از گمرک.

1.عدم شناخت کافی از تولیدکننده واقعی ماشین آلات مورد نیاز در چین؛ 2. عدم آشنایی برخی تجار ایرانی با فرایند تولید و الزامات؛ 3. فرایند زمانبر ثبت سفارش ماشین آلات و تخصیص ارز از بانک مرکزی؛ 4.فرایند بسیار دشوار دریافت وام از بانک های ایرانی جهت خرید ماشین آلات؛ 5.فرایند پیچیده در زمینه دریافت معافیت های گمرکی جهت واردات خطوط تولید؛ 6.عدم وجود تعهد رسمی طرف چینی جهت انجام خدمات پس از فروش ماشین آلات در ایران؛ 7.نیار به تهیه مواد اولیه و قالبهای مختلف تولیدی از نقاط مختلف چین؛ 8.کارشکنی برخی از نصابهای ارسالی چینی برای راه انداری و آموزش پرسنل ایرانی؛ 9.عدم تعهد برخی از فروشنده چینی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید؛ 10.ارسال ماشین آلات مستعمل به جای نو توسط برخی واسطه های چینی؛ 11.نیار به داشتن مترجم چینی به فارسی جهت  حل مشکلات پیش رو.

تا چه حد این مطلب برای شما مفید بود؟
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *